NEWS

Global

PIRMĀ ALFA ROMEO UZVARA PIRMS 65 GADIEM

31 July 2015

News-1

Vienvietīgā Alfetta 158 neapšaubāmi ir viens no visprestižākajiem Alfa Romeo Storico muzeja spēkratiem. Viens no visvērtīgākajiem tā eksemplāriem, zinot šā spēkrata vēsturisko saikni ar ātrumsacīkstēm. Šogad svinam 65. gadadienu kopš Alfetta 158 uzvaras pirmajās F1 ātrumsacīkstēs 1950. gada 13. maijā. Toreiz četras Alfetta devās līkumotajā Silverstonas trasē Anglijā. To vadīšana tika uzticēta Džuzepem (Nino) Farinam (Giuseppe Farina), kas sezonas beigās kļuva par čempionu, Luidži Fagioli (Luigi Fagioli), Huanam Manuelam Fangio (Juan Manuel Fangio), uzlecošai argentīniešu zvaigznei, kurš 1951. gadā ieguva pasaules čempiona titulu ar Alfetta 159, un Regam Parnelam (Reg Parnell), britu autobraucējam, kas tika izvēlēts par godu sacīkšu rīkotājvalstij. Uzvarēja Farina, taču arī abās pārējās vietās uz goda pjedestāla kāpa Alfa Romeo piloti. Šajās sacensībās dominēja Milānā ražotie automobiļi. Sezonas laikā slavenais trio Farina-Fagioli-Fangio ieguva apzīmējumu „3F” un kopā ar Alfa Romeo kaldināja Itālijas autobūves slavu. Šis Alfa Romeo komandai bija svarīgs vēsturisks brīdis. Vēl viens Alfa Romeo triumfs notika Lielbritānijas Grand Prix ātrumsacīkstēs „III RAC British Grand Prix”, kas togad tika sauktas arī par Eiropas Grand Prix un notika Ziemeļhemptonšīras trasē, pārveidotā 1948. gada Silverstonas trasē 40 jūdzes uz ziemeļiem no Londonas, trasē, kas bija izveidota kādreizējā karalisko gaisa spēku lidlauka vietā un kurai bija jākļūst par vienu no visiespaidīgākajām F1 ātrumsacīkšu trasēm.

Pēc tam, kad rūtainais karodziņš noplīvoja starp Abiju (Abbey) un Vudkotu (Woodcote), karalis Džordžs VI personīgi apsveica Alfa komandu, cildinot tās izcilo veikumu: starts no pirmās rindas (Farina), uzvara (Farina), arī abās pārējās vietās uz goda pjedestāla Alfa Romeo piloti, ātrākais aplis (Farina) — viņš arī ir visas Grand Prix sezonas labākais pilots. Līdz ar to „Nino” Farina var lepoties ar pirmo hettriku F1 vēsturē. Tas bija jaunas ēras sākums. Nākamajās desmitgadēs F1 kļuva par sporta karalieni, visvairāk skatīto sporta notikumu pasaulē, par īstu globālu fenomenu, un Alfa Romeo ir nozīmīga loma tā grandiozo komerciālo panākumu un starptautiskās slavas kaldināšanā. Alfetta 158 tika radīts 1938. gadā, bet arī pēc divpadsmit gadiem, neskatoties uz Otrā pasaules kara postošajām sekām, tas joprojām spēja uzvarēt. Arī tagad turpinās tā tehniskā attīstība. F1 noteikumi paredz, ka sacīkstēs drīkst piedalīties spēkrati ar 1,5 litru turbokompresora dzinēju vai 4,5 litru atmosfērisko dzinēju. Alfetta 158 ir astoņu cilindru rindas dzinējs ar kompresoru un 1479 cm3 tilpumu. 1938. gadā Alfetta 158 jauda bija 195 ZS, bet 1950. gadā Silverstonā Alfetta 158 jauda sasniedza gandrīz 300 ZS. 1951. gadā Alfetta 159 dzinējs, kas bija 158 dzinēja evolūcija, sasniedza savu maksimālo 425 ZS jaudu (testa braucienos 450 ZS). Tas varēja notikt, pateicoties divpakāpju kompresoram un virknei citu uzlabojumu. Noteikumi neierobežo spēkrata svaru un degvielas daudzumu tvertnē.
Alfetta 158 uzvarai Silverstonā bija liela simboliska nozīme Alfa atdzimšanā pēc Otrā pasaules kara radītā posta un zaudējumiem, kam bija milzīga negatīva ietekme. Alfetta 158 tiek uzskatīts par pirmskara perioda beidzamo spēkratu. Kad 1951. gadā F1 sacīkstēs ar Alfetta 159 uzvarēja Fangio, Alfa Romeo oficiāli aizgāja no ātrumsacīkšu segmenta, lai turpmāk uzmanību veltītu sērijveida automobiļu ražošanai.

Jaunākais no Alfa Romeo