PIEKRĪTU

4 C

 FCA Importers – Alfaromeo

4 C

BLOCK 1

ALFA ROMEO “4C” var transformēt ar vienu pieskārienu, pārvēršot to par piesardzīgu (sliktiem laika apstākļiem pielāgots režīms), universālu (ierastais darba režīms) vai ātru un agresīvu (dinamisks režīms). Tiem, kas vēlas vairāk, paredzēts papildu režīms – “Alfa Race”.

“Alfa Race”

“Alfa Race” – ir pats ekstremālākais režīms, kuru aktivizē, pabīdot režīma selektoru režīmā “Dynamic” un paturot dažas sekundes. “Alfa Race” režīms nodrošinās pilnīgu automašīnas kontroli sacensību apstākļos. Pēc režīma aktivizēšanas tiek samazināti elektronisko sistēmu traucējumi, tāpēc visa automašīnas kontrole ir vadītāja rokās.
“Alfa Race” režīmā ESC stabilitātes kontrole tiek izslēgta un ieslēgta tikai tādā gadījumā, ja zaudējat kontroli pār automašīnu straujas bremzēšanas laikā. Kad uzņemat ātrumu vai bremzējat, ASR tiek izslēgta, tāpēc kontrole notiek tikai ar akseleratora pedāli. “Alfa Q2” diferenciāļa kontroles sistēma turpina būt aktīva, jo tā nepieciešama, lai pasargātu no izslīdēšanas straujos pagriezienos.

“Dynamic”
izvēloties “Dynamic” režīmu, tiek nodrošināta izcila braukšanas kvalitāte. Dzinēja kontroles iestatījumi tiek mainīti tā, lai nekavējoties reaģētu uz akseleratoru, bet “Alfa TCT” transmisija izvēlas ātru darbību programmu, kas palīdz samazināt pārnesumu pārslēgšanas laiku par 25 %. Ar ESC sistēmu varēsiet slīdēt sāniski (konkrētā leņķī). Tā ieslēdzas tikai tad, kad stūres stāvoklis un slīdēšanas leņķis var radīt bīstamību automašīnai.

“Natural”
“Natural” režīms radīts ikdienas braukšanai. Pārnesumu pārslēgšanas iestatījumi noregulēti maksimālam komfortam un nevainojamam darbam. Izvēloties mehānisko režīmu, “Alfa TCT” transmisija kompensē vadītāja koncentrēšanās zaudēšanu. Automātiskā augstāka pārnesuma pārslēgšanas funkcija aktivizē nākamo pārnesumu, ja dzinēja ātrums tuvojas pieļaujamajai robežai, bet automātiskā zemāka pārnesuma ieslēgšanas funkcija – ja dzinēja ātrums samazinās zem 1000 apgr. “Alfa Q2” diferenciālis strādā vieglā režīmā un ieslēdzas tikai tad, ja viens no aizmugures riteņiem zaudē saķeri ar ceļa segumu.

“All weather”

Visiem laika apstākļiem piemērotais režīms būtu jāizvēlas, lai nodrošinātu maksimālu drošību sarežģītos laika apstākļos. Izvēloties “All weather” režīmu, automašīna uz akseleratoru reaģē ļoti maigi. ASR sistēma izvēlas konkrētu dzinēja un bremžu kontroles loģikas tipu un, ja tiek zaudēta saķere ar ceļa segumu, jaudu koriģē tā, lai tā atbilstu braukšanas ātrumam, aizsargātu no izslīdēšanas un sarežģītas automašīnas kontroles.

ALFA TCT

Tikai jauda vien nevar garantēt ALFA ROMEO “4C” visaugstākā līmeņa veiktspēju. Tam nepieciešama progresīva transmisijas sistēma.

ALFA ROMEO “4C” papildināta ar “Alfa TCT” 6 pārnesumu transmisiju ar dubultu “sauso” sajūgu – risinājumu, kas apvieno momentāno sekvenciālās piedziņas jaudu ar visu automātiskās transmisijas sniegto komfortu. Šī sistēma strādā kā divas paralēlas transmisijas ar atsevišķu sajūgu. Nākamais pārnesums tiek ieslēgts, pirms vēl nav beidzis darboties iepriekšējais.
ALFA ROMEO “4C” speciālajā sajūgā ietilpst pilnīgi jauna vadības programmatūra, kas garantē, ka pārnesums tiek ātri pārslēgts jebkādos apstākļos. Pārnesumi tiek pārslēgti agresīvāk, ja izvēlēts sporta braukšanas režīms.  Vadītājs var skaidri sajust pārnesuma pārslēgšanu, tieši tāpat, kā sacīkšu automašīnā. Pagriezienos pārnesumi tiek pārslēgti raiti, lai izvairītos no stabilitātes samazināšanās. “4C” integrēta arī palaišanas kontrole vienkāršai un jaudīgai kustībai no vietas. Palaišanas kontrole tiek aktivizēta, līdz galam nospiežot akseleratora pedāli, piespiežot bremžu pedāli un stūres kreisajā pusē esošo sviriņu. Tiklīdz atlaižat bremzes pedāli, sistēma automātiski kontrolēs transmisiju, vilci un jaudu maksimāla paātrinājuma nodrošināšanai.

ALFA ROMEO “4C” progresīvā caurpūšanas tehnoloģija maksimāli palielina griezes momentu pie maza motora ātruma un, reaģējot uz vadītāja braukšanas stilu, dod vairāk jaudas. Kontroles ierīce precīzi nosaka vārsta sakrišanas reizes un leņķus, lai no ieplūdes kolektoriem gaisa plūsma nonāktu izplūdes kolektoros.

TURBOKOMPRESORS

Tai tiktu uzlabota caurpūšanas tehnoloģija, dzinējā integrēts jaunās paaudzes turbokompresors un impulsu mainītāja izmešanas kolektors, kas izmanto spiediena viļņus griezes momenta palielināšanai pat pie neliela dzinēja ātruma. Kolektors un turbīna izgatavoti no lieta tērauda un izveidoti tā, lai darbotos pat pie augstas temperatūras (vairāk nekā 1000°).

BLOCK 7

Tāpat kā visas labākās sacīkšu automašīnas, ALFA ROMEO “4C” ir automātiskā dzesēšanas sistēma, kura aizsargā turbokompresoru. Izslēdzot dzinēju, tūlīt tiek pārtraukta eļļas cirkulācija, tāpēc eļļa paliek turbokompresorā augstā temperatūrā. Kad uz eļļu iedarbojas liels karstums, tā zaudē savu eļļošanas funkciju, tad rodas atlikumi un tiek nodarīts kaitējums dzinējam. Lai no tā izvairītos, ALFA ROMEO ir radījis sūkni, kas strādā pēc tam, kad dzinējs ir izslēgts. Šo elektrisko sūkni automātiski kontrolē ECU. Eļļa cirkulē turbokompresorā, kamēr tas pietiekami atdziest.